anomismia

In bataia vantului fiecarei zile (continuare)…

Ioan Ianolide in cererea de recurs la condamnarea sa din 1959, despre Valeriu Gafencu si trairea crestina in temnitele comuniste…

on October 14, 2015

In Ziarul Lumina din aceasta toamna, istoricul si cercetatorul in arhivele CNSAS, – Adrian Nicolae Petcu publica, in serial,Mărturii de spiritualitate creștină în temnița comunistă: confesiunea lui Ioan Ianolide“.

Din partea a III-a a serialului, aparuta astazi in ziarul Patriarhiei Romane (integral – de citit aici) preiau mai jos un extras publicat din cererea de recurs la noua condamnare, datata 30 septembrie 1959, a lui Ioan Ianolide  tulburator expozeu dar si exceptionala caracterizare a modelului crestin de vietuire raspandit intre confratii de suferinta din temnita, de marturisitorul si prietenul sau, Valeriu Gafencu…

„La Tg. Ocna a fost cea mai tragică existență: boală, moarte, temniță și teroarea reeducării. Am ajutat și am discutat cu aceeași dragoste cu evrei, unguri, bulgari, țărăniști, comuniști ori legionari. Am fost pe poziție creștină. Am respectat legile, dar mie nu mi s-au respectat legile și mi-am distrus viața în temniță. Principiile lui Valeriu au caracter strict spiritual, bisericesc-ortodox și nepolitic. Ele se confundă cu înseși principiile structurale ale creștinismului. Cine poate condamna îndemnul spre realizarea unei armonii universale prin dragoste și prin desăvârșirea spirituală a omului? Aceasta reprezintă aceste principii! Am îndemnat și am fost exemplu de legalitate tot timpul. Cer să nu loviți Adevărul și Dreptatea, căci eu pot să mor, dar ele nu. Pentru mine viața nu mai are nici o chemare, căci s-a rupt și ultima legătură ce o păstrăm cu viața, dar vă cer să faceți dreptate. S-au eliberat din temnițe marii criminali, criminalii de război, comandanții legionari și eu continui să fiu deținut și să asist zi de zi cum mor. Sunt înfiorat de trist nu că sufăr și mor, ci pentru ceea ce mi-au oferit mie oamenii pe care i-am iubit, i-am iubit mai mult decât pe mine însumi”.


Leave a Reply

