anomismia

In bataia vantului fiecarei zile (continuare)…

Parintele Savatie Bastovoi, ganduri catre tineri… (7 septembrie 2015)

on September 12, 2015
savatie5

Ieromonahul Savatie – foto preluata de pe contul sau de Facebook

Ieromonah Savatie Bastovoi, Manastirea Noul Neamt, Chitcani, Republica Moldova, 7 septembrie 2015:

Niște tineri mi-au spus că fac un site care încurajează munca și visele, cerîndu-mi un interviu. De la o vreme evit interviurile, dar auzind ce vor să facă, am socotit că a sta de vorbă pur și simplu despre lucruri simple nu e neapărat un interviu. Nu am recitit ce am scris, sper să fie bine…“(link aici)

***

Extras din interviu:

… Educația de acasă e hotărîtoare. Îndeobște, educația îl face pe om, om. De la un timp însă am început să urmăresc faptul că oamenii se nasc într-un anume fel, că au o moștenire genetică. E foarte posibil ca cineva să fie educat și învățat să facă anumite lucruri, să deprindă unele învățături și meserii, îndemînări, chiar dacă nu s-a născut cu ele în sînge. Dar fiul unui cizmar va învăța mai ușor să facă cizme. Există două categorii de oameni care au reușit: unii care au reușit greu și alții care au reușit ușor. A reuși ușor este un dar, a reuși greu este o virtute. Astfel lucrurile se egalează în fața lui Dumnezeu, în fața lumii, într-o balanță dreaptă. Mie mi-a dat Dumnezeu să fac ușor tot ce fac, să nu simt nici o osteneală, să mă bucur de ceea ce fac, avînd în asta o răsplată sufletească suficientă. Părinții mei au încurajat întotdeauna orice fel de lucru de care mă apucam, chiar dacă mă apucam de lucruri total incompatibile: am făcut lecții de acordeon, lupte libere, pictură, tenis de masă, cu alte cuvinte, un copil indecis. Sînt de părere că un copil trebuie lăsat să le încerce pe toate, chiar dacă părinții pierd banii plătiți pentru școala precedentă – timpul va arăta unde să se oprească și ce i se potrivește mai bine…” (cititi tot interviul, aici)


Leave a Reply

