anomismia

In bataia vantului fiecarei zile (continuare)…

Rasfoind timpul Romaniei…

on April 3, 2015
Q Marie 1923

Regina Maria a Romaniei, fotografie din 1923 (courtesy of Mr. Tom Kinter)

„Ce dimineaţă frumoasă, cât de tăcut şi de liniştit e totul, dar eu ştiu că va fi război. Război! Soarele străluceşte şi va fi război!
Vai, de ce nu sunt eu rege? M-aş duce peste tot, aş vedea totul, aş vorbi cu soldaţii şi aş rămâne printre ei până ar ajunge să mă adore şi ar pleca bucuroşi la luptă în numele meu – aş fi o realitate în rândurile lor, nu un nume!
Aş vrea să fiu eu rege – poate aş fi un rege rău, dar n-aş îngădui să se spună minciuni pe seama mea, i-aş obliga pe toţi să-şi facă datoria de dimineaţa până seara, cu cuvinte aspre şi fapte şi mai aspre dacă ar fi nevoie – nu e vremea să ezităm sau să încercăm experienţe, e vremea pentru acţiune, acţiune fără ocolişuri, clară, hotărâtă! Orice ezitare şi lipsă de vlagă pun în primejdie ţara.“

(Regina Maria a Romaniei, paragraf din cartea “Jurnal De Razboi 1916-1917 – Maria, Regina Romaniei“, Ed. Humanitas, Bucuresti, 2014)


Leave a Reply

