anomismia

In bataia vantului fiecarei zile (continuare)…

O carticica de ganduri si impresii din pelerinajele la manastiri ortodoxe romanesti: de Vlad Herman

on February 26, 2015

Tanarul baimarean Vlad Herman a publicat in ultimele 11 luni de zile doua carti despre Parintele Justin Parvu (“Avva Justin. Mărturii. Amintiri. Minuni“ si “Noi marturii despre Parintele Justin“), trei carti despre Parintele Arsenie Boca (“De dincolo am sa va ajut mai mult! Marturii despre Parintele Arsenie Boca”;  “Parintele Arsenie Boca mi-a schimbat viata”;  “Parintele Arsenie Boca, Grabnic ajutator – Marturii. Minuni”) si o carte despre marturisitorii mucenici ai Romaniei: “Sfintii Inchisorilor, stalpi ai Ortodoxiei si Neamului Romanesc – Marturii. Minuni“. Pe majoritatea le-am semnalat si pe acest blog.

De foarte curand (februarie 2015), la editura Ortodoxia a aparut o noua carte semnata de Vlad Herman: “Pelerinajele, poarta spre Cer – Prislop. Petru Voda, Aiud si altele“. Stiind aceasta, i-am cerut o mica nota de prezentare a acestei din urma aparitii, pe care am si primit-o si o redau aici, cu multumiri:

Am conceput această carte din dorinţa de a reaminti celor care vor citi rândurile de mai jos că înaintepelerinajele de a căuta locaţiile exotice ale lumii, ar trebui să caute şi locurile sfinte pe care Dumnezeu ni le-a lăsat şi în care sufletul se poate regăsi oricând. Sigur că asta nu înseamnă să mergem doar la mănăstiri, dar am constatat că unii dintre creştinii de astăzi au uitat complet că avem aceste mănăstiri unde ne putem reînnoi viaţa.

Am decis să scriu câteva impresii despre puţinele mănăstiri pe la care am trecut în cele trei pelerinaje realizate în anii 2011, 2013 şi 2014, în speranţa că nu neapărat ceea ce se vede contează, ci ce ceea ce simte sufletul la întâlnirea cu Dumnezeu prin intermediul slujbelor şi, desigur, a sfinţilor care veghează şi mijlocesc la Tronul Ceresc pentru noi. Aşadar, am inclus impresiile personale produse de cele ce le-am simţit şi văzut la Prislop, Petru-Vodă, Aiud, dar şi alte mănăstiri din Ardeal şi Moldova. În cazul mănăstirilor mai puţin cunoscute am adăugat şi un scurt istoric.

Am scris toate aceste impresii ca pe o simplă relatare şi nu din punct de vedere literar, lucru la care nici nu mă pricep. De altfel nici nu doresc să fiu considerat un scriitor, intenţia mea fiind, aşa cum am mai spus, să reamintesc despre comorile cele mai importante ale neamului.


Leave a Reply

