anomismia

In bataia vantului fiecarei zile (continuare)…

Minunate cantece de neam, made in Basarabia…

on December 2, 2014

Mesajul patriotic trăieşte în mine şi izvorăşte în cântec. Cânt despre ceea ce mă frământă mai mult.” – Aurica Dicusar

“- De unde veniţi, stimată doamnă, şi cum aţi ales acest nume de scenă, Basarabeanca?
– De fapt, mă numesc Aurica Dicusar. M-am născut în raionul Rezina, la Ghiduleni, un sat mic, de care sunt şi astăzi ataşată sufleteşte. Părinţii mei s-au mutat la Chişinău, dar acolo, la bunici, mi-am petrecut copilăria… Am studiat la Colegiul de comerţ, prin 1983 m-am căsătorit, am născut doi copii. În primii ani de după căsătorie, am locuit la Ciobruciu, în partea cealaltă de Nistru, în satul de baştină al soţului meu. Oamenii de acolo mă numeau româncă, basarabeancă, o spuneau fără răutate. De aici şi numele meu de scenă. Când copiii erau încă foarte mici, ne-am transferat cu traiul la Chişinău…” (intregul interviu, aici)

Versurile, muzica si interpretarea apartin Auricai Dicusar…

Aurica Dicusar (Basarabeanca) – Cantec de neam:

Aurica Dicusar (Basarabeanca) – Basarabie, nu plînge:


Leave a Reply

