anomismia

In bataia vantului fiecarei zile (continuare)…

Fotografii de dor: Manastirea Barsana din Maramures

on October 11, 2014

Cu ochiul vizitatorului, cu inima calatorului si cu farama de pelerin a sufletului si a mintii deopotriva, am vazut multe asezaminte monahale din tara noastra. Dar parca unul care sa ma patrunda si cuprinda fiintial, omenesc, atat de miraculos ca spatiul Manastirii  Barsana din Maramures, n-a fost nici unul. Nu am avut ragazul sa adancesc acolo, din pacate,  in aceasta vara, ingenunchind, sufletul meu, si de aceea nu as spune nimic despre spiritul ortodox al locului, despre harul Domnului coborat acolo – caci nu stiu sa spun -, insa privelistea, linistea, pacea si asemanarea cu Raiul pe care ochiul meu, deopotriva exterior si interior, a intalnit-o la Barsana, eu inca niciunde altundeva nu am mai intalnit… Stiu ca va veni un timp cand voi reveni acolo, cat sa gust cu adevarat si spiritul ortodoxiei din locul acela. Pana atunci insa, cu dor mare de acele locuri, va impartasesc cateva fotografii de la Manastirea Barsana…


2 responses to “Fotografii de dor: Manastirea Barsana din Maramures

  1. […] la cca. 20 km de Sighetu Marmatiei, pe malul drept al raului Iza, a fost pentru mine o revelatie! (vedeti si alte fotografii, aici).  Prima atestare documentara a existentei unei manastiri la Barsana dateaza din 1326. Atoponimul […]

Leave a Reply

