anomismia

In bataia vantului fiecarei zile (continuare)…

Fotografii din interiorul fostei vile de la Estoril (Portugalia) a ex-regelui Romaniei, Carol al II-lea

on March 15, 2014

Printr-un concurs de imprejurari deloc intamplator, am primit de curand cateva fotografii din casa in care au locuit, in exilul lor portughez, ex-regele Romaniei – Carol al II-lea si Elena Lupescu, fotografii pentru care am primit acordul de a le posta mai jos.

Despre cele doua scurte vizite ale mele la Estoril, in Portugalia, in 2012 si 2013, pentru a gasi locul in care s-au asezat intr-un final cei doi, si unde au si decedat (ex-regele Carol al II-lea in 1953, iar Elena Lupescu in 1977), am scris cel putin pe doua pagini ale vechiului meu blog (aici si aici). Am inserat, la momentul potrivit, fotografiile facute de mine  la Vila Rei Carol  din Estoril (un orasel statiune la ocean, langa Lisabona), insa din motive obiective, nu am avut posibilitatea de a intra si a vizita interiorul. Stiam deja insa, din articolele publicate in Ziarul Libertatea in 2007  (link aici) si respectiv de pe un blog despre Casa Regala a Romaniei (link aici), ca s-au pastrat extrem de putine lucruri din vremea regelui, in vila lor portugheza.

Cu cateva zile in urma am primit, direct de la sursa (ziaristul Claudiu Pacearca), fotografiile realizate cu prilejul interviului din 2007 pentru Ziarul Libertatea, din interiroul vilei regale, in care unul dintre apartamente a fost cumparat cu mai multi ani in urma de catre o familie de romani, Mircea si Mihaela Rogalski (azi numai doamna mai traieste). Textul insotitor al fotografiilor de interior pe care le-am primit si le postez mai jos, in care apare si familia celor doi romani (reportajul si pozele au fost realizate in 2007), a fost urmatorul:

“Sunt imagini realizate intr-o deplasare pentru o rubrica veche a ziarului Libertatea, “Romani in lume”.
In poze apare familia Rogalski, profesorul universitar Mircea si sotia sa Mihaela. Dupa moartea Elenei Lupescu din casa a disparut tot. Se pare ca apropiatii fostilor propritari au avut grija de acest lucru. In interior, semineul este singurul element original ramas de pe urma regelui si a sotiei. In zona gradinilor a fost ridicat un complex rezidential. Sunt cateva blocuri care inconjoara vila. Fiecare imobil e legat de vila prin niste coridoare, iar incaperile casei servesc drept saloane pentru diverse evenimente organizate de proprietari. Familia Rogalski detine un apartament in acest complex rezidential. In 2007 cand au fost facute pozele, inca traia sotia lui Urdareanu, amica a Mihaelei Rogalski. In acea perioada cele doua colaborau la elaborarea unei brosuri cu istoria casei. Nu stiu cum au evoluat lucrurile de atunci…”
Autorul fotografiilor este  Adrian Pogingeanu (in fotografiile din interiorul si exteriorlul Vilei Rei Carol apare domnul si doamna Rogalski):
IMG_8494 IMG_8477 IMG_8486 IMG_8487 IMG_8489 IMG_8491

One response to “Fotografii din interiorul fostei vile de la Estoril (Portugalia) a ex-regelui Romaniei, Carol al II-lea

  1. […] am scris si am inserat imagini pe mai multe pagini de pe blogurile mele – vedeti de exemplu aici) se gaseste azi, intr-o mica parte a sa (in fapt unul dintre apartamentele vilei “Mar e […]

Leave a Reply

