anomismia

In bataia vantului fiecarei zile (continuare)…

Adevarata poveste a crucii de pe copacul de la Prislop

on March 15, 2014

Cu ocazia recentei mele deplasari la Manastirea Prislop, unde a pastorit si unde isi are mormantul vesnic plin de flori Parintele Arsenie Boca, am avut in sfarsit ocazia sa intreb pe cineva care mi-ar fi putut lamuri  o intrebare – si a fost maica ce ingrijea de mormant in acea zi – care este povestea crucii de pe coaja copacului aflat la cativa metri de mormantul Parintelui Arsenie? Dupa cum am scris mai demult (link aici), acea cruce imi fusese aratata de un copil, intr-unul din pelerinajele mele la manastirea hunedoreana. Nu am stiut ce sa cred despre ea. Arata intr-un fel greu de inteles, nu stiam daca aparuse asa, “din senin”, sau era rodul unei maini umane ce o increstase candva acolo (foto mai jos).

DSC05145

Ase se face ca in urma cu putin timp, maica de la Prislop mi-a spus ca acea cruce a fost scrijelita in coaja acelui copac cu putina vreme inainte de plecarea la Domnul a Parintelui Arsenie (trecut Dincolo la 28 noiembrie 1989), de catre un tanar ucenic al sau, la acea vreme student, venit sa ajute la treburile manastirii. Aflat la coasa pe terenurile manastirii, el a simtit nevoia sa incrusteze in coaja acelui copac, o cruce. Iata ca azi, dupa mai bine de 25 de ani de atunci, semnul biruintei salasluieste si insoteste, probabil deloc intamplator,  locul in care Parintele Arsenie a decis sa ii fie asezat locul de veci.


2 responses to “Adevarata poveste a crucii de pe copacul de la Prislop

  1. […] de copacul vecin cu mormantul Parintelui Arsenie, in coaja caruia este incrustat semnul crucii (povestea aparitiei acelei cruci am redat-o aici). Cativa oameni se inchinau acolo cu o evlavie nemarginita si sarutau acea cruce, dar socul meu s-a […]

  2. […] poveste am prezentat-o pe blog cu ceva timp in urma, fiindu-mi povestita de o Maica de la Prislop (cititi aici). Si tot acolo la Prislop, am vazut deznadejdea cu adevarat “inspirata” de fortele […]

Leave a Reply

