anomismia

In bataia vantului fiecarei zile (continuare)…

Manastirea Arnota, revelatia unei rezonante in duh

on November 14, 2013
DSC00013

Vedere dinspre poarta manastirii, catre imprejurimi…

Pentru mine, intalnirea cu acest coltisor ce mi-a parut rupt din rai, a fost surprinzatoare si sublima. Nici nu am stiut ca voi ajunge acolo, si nici ceva despre acel loc.

Fiecare manastire, biserica, inmagazineaza propriul duh, impletit cu credinta si piosenia slujitorilor sai. Locasurile sfinte sunt imbibate cu-o anume stare, pe care, cu suflet deschis fiind, o poti uneori cerceta fara vreun  efort – e-un fel de daruire pe care nu trebuie decat s-o primesti. Fiecare intalnire cu locuri sfintite si sfintitoare, lasa urme in noi – unele mai adanci, altele mai superficiale. Eu am descoperit Manastirea Arnota, pe varf de deal oltenesc, cu o bucurie rara, cu induiosare chiar. Acolo, la Arnota, istoria pare sa razbata prin ziduri si sa navaleasca spre inima calatorului intrat pe portile albe. Poti sa nu stii nimic dinainte, si primesti, intelegi, tacand si simtind, doar… Nu trebuie decat sa respiri.

Sub vibratia fierbinte a unei dupa-amiezi de august, am avut revelatia unei rezonante in duh. Simtire scurta, pregustare. Voi reveni cu siguranta, poate mai pregatita pentru intalniri “istorice”… Am gasit totusi luciditatea de-o clipa de a vedea acolo, in pronaosul bisericutei vechi-vechi si vibrande cum n-am simtit vreo alta,   mormantul voievodului Matei Basarab. Si cate n-or fi ramas ascunse ratiunii mele, simturilor mele umane, inundate prea neasteptat de revelatia suprafirii – la Arnota, in scurtul timp pe care l-am avut ragaz de trecere acolo…

Leave a Reply

