anomismia

In bataia vantului fiecarei zile (continuare)…

Cuplul regal nonagenar al Romaniei la zi aniversara

on September 18, 2013

Astazi este ziua de nastere a Reginei Ana a Romaniei, implineste 90 de ani de viata! LA MULTI SI BUNI ANI, ALATURI DE REGELE MIHAI SI DE INTREAGA FAMILIE REGALA!

Poate pentru multi, din pacate, nu inseamna mare lucru, fiindca generatii intregi am fost obligate sa traim in nestiinta, minciuna si manipulare. Cei care au avut insa, dupa 1990 si pana azi, curiozitatea sa afle si sa cunoasca altfel decat la scoala, istoria reala a Romaniei, stiu ca evenimentele acestea sunt sarbatori importante ale romanilor!

Fotografia de mai jos este preluata de pe pagina de blog de astazi a Principelui Radu, si ii infatiseaza pe Regele Mihai si Regina Ana a Romaniei in ziua de 15 septembrie 2013 la caminul lor din Elevtia. Pe peretele din spate strajuieste un tablou al Reginei Maria a Romaniei cu primii trei copii ai sai, pe vremea cand era doar Principesa de coroana a Romaniei (infatisata cu copiii: Carol – viitor rege al Romaniei, Elisabeta si Maria-Mignon;  Carol va deveni tatal Regelui Mihai). Un la doilea tablou din lateralul fotografiei o infatiseaza cu spatele, tot pe Regina Maria (bunica Regelui Mihai), in vremea adolescentei sale.

regele-regina

Am sa extrag cateva pasaje cu amintiri depanate de Regina Ana a Romaniei, in dialog cu ginerele sau, Principele Radu al Romaniei si adunate in impresionanta carte “Ana a Romaniei – Un razboi, un exil, o viata” (editia a 3-a, Ed. Humanitas, Bucuresti, 2008):

REGINA ANA:

M-am nascut la Paris, in al saisprezecelea aronsiment, la 18 septembrie 1923. Familia noastra se compunea din tata, principele Rene de Bourbon-Parma, mama, principesa Margareta a Danemarcei si fratii mei, Jaques si Michel.

***

Am plecat in refugiu la saiseprezece ani, iar apoi m-am inrolat, la nouasprezece ani, sub culorile tarii mele natale, Franta. Cativa ani mai tarziu, viata m-a tras de maneca si m-a facut atenta ca tara mea nu era cea in care ma nascusem si pentru care m-am dus la razboi, ci alta, mai la est, in aceeasi Europa, tot o tara latina,tot o civilizatie straveche, tot un popor glorios, dar care se numea Romania. Nu am putut sa ma bucur prea mult de aceasta noua identitate care mi se oferea, fiindca Romania anului 1948 a fost foarte ferma cu mine, inchizandu-mi usa cu brutalitate. Am purtat insa, toata viata, cu mandrie numele acestei tari inchise si am asteptat ca portile ei mari si frumoase sa se deschida. Asteptarea nu a fost placuta, nici usoara, si amaraciunea, disperarea si tristetea ne-au dat tarcoale adesea. Insa stiam ca nu numai noi asteptam deschiderea acestor porti, ci douazecisitrei de milioane de oameni, plus un continent intreg, daca nu o lume intreaga. Toate acestea aveau sa vina mai tarziu.

***

Consider ca sunt norocoasa! Fiind alaturi de omul iubit, simt ca trebuie sa fac mai mult pentru el si pentru visele lui. Dumnezeu mi-a dat omul vietii mele, aici nu incape nici un dubiu! Viata a fost generoasa cu mine, mi-a daruit enorm de mult. Lumea aceasta in care traiesc nu imi este datoare cu nimic. Dar nici eu ei!

***

As vrea sa fac mai mult pentru Romania, dar nu numai din datorie, ci si dintr-un sentiment de identitate, prin ceea ce sunt eu ca om, ca destin. As vrea sa petrec mai multa vreme in Romania; faptul ca sederile noastre acolo sunt limitate, este o frustrare, aproape tot atat de mare ca in anii in care nici nu visam sa punem piciorul in tara. As vrea sa cunosc mai mult. Ceea ce ma supara nu este timpul care trece, ci faptul ca nu pot sa aprofundez raportul dintre mine si tara al carui nume il port.


3 responses to “Cuplul regal nonagenar al Romaniei la zi aniversara

  1. Ciprian Pulbere says:

    Respect, Majestate!

Leave a Reply

