anomismia

In bataia vantului fiecarei zile (continuare)…

Manastirea Casiel – ultima vizita a Parintelui Justin Parvu

on July 1, 2013

Am poposit scurt, si pentru intaia oara, acum cateva zile, la Manastirea Casiel, situata la 75 km de Cluj Napoca, spre Maramures. O “intamplare” fericita… Stiam doar ca la Manastirea Casiel a petrecut cateva zile, la sfarsitul lui aprilie si inceputul lui mai 2013,  inainte de internarea pentru operatie, Parintele Justin Parvu. Aici s-a aflat si de Pastile anului 2013, spre a sarbatori Invierea Domnului, alaturi de Parintele duhovnic de la Casiel, Parintele Serafim Badila. La momentul cand am poposit eu la Casiel, am facut-o spre a vedea locul ultimei vizite a dragului Parinte Justin, nestiind absolut nimic despre vietuitorii de acolo… Am descoperit o manastire de maici, modesta, cu o biserica tipica celor aredelenesti de la tara, fara nimic batator la ochi; inconjurata de linistea si simplitatea Ardealului, mi s-a parut o ograda ardeleneasca mai larga, cu icoane si biserica. O cladire mare noua, este singura amprenta pe care modernismul a pus-o in curtea manastirii, in rest, autenticitate romaneasca, si multa-multa modestie. Nu am stiut insa nimic mai mult, iar fotografiile (de mai jos) le-am facut spre amintirea unui loc pe care a pasit, in ultimele saptamani petrecute Aici, Parintele Justin de la Petru voda…

In altarul de vara al Manastirii Casiel insa, ochii mi-au cazut pe doua chipuri bine-cunosute mie, si foarte dragi: un portret pictat al Parintelui Arsenie Boca, si o fotografie a Parintelui Justin Parvu. Am aflat deci, ca acolo la Casiel,  cineva ii iubeste tare pe cei doi mari sfinti ai Romaniei! Si ca nu se teme sa o arate!!! Astfel am ajuns sa stiu cine este duhovnicul manastirii si care sunt legaturile sale sufltesti cu cei doi mari duhovnici ale caror chipuri strajuiesc la Casiel. Am aflat deci ca Parintele Serafim Badila a fost ucenic al Parintelui Arsenie Boca si ca impartaseste aceeasi vehementa in ceea ce priveste ingenuncherea noastra electronica (introducerea fortata a documentelor de identificare umana cu cip) ca si Parintele Justin Parvu. O portetizare vie a Parintelui Serafim, si un filmulet cu parintele, am gasit aici, si m-a bucurat sa le aflu. Iar mai jos am inserat un comentariu al Parintelui Serafim de la Casiel, despre “lagarul electronic” ce ne ameninta tot mai puternic!

FOTOGRAFII DE LA MANASTIREA CASIEL, JUD. CLUJ, IUNIE 2013:

6 responses to “Manastirea Casiel – ultima vizita a Parintelui Justin Parvu

  1. Florina says:

    A-ti m-ai fost pe la aceasta manastire? e tare frumos ,ajungand acolo utit de tyoate grijile lumesti…Parintele da o lista cu canoane pentru diferite trebuinte (cred ca a-ti primit-o si dumneavoastra)….un Parinte deosebit!Doamne ajuta!

    • anomismi44 says:

      Nu, am fost doar o singura data, dar as vrea sa mai ajung. Din pacate nu am cunoscut direct pe Parintele. Va multumesc pentru ganduri. Doamne ajuta!

      • ana gheorghe says:

        doamne ajuta, sa ma luati si pe mine cand mai aveti cu ce merge acolo…m-am mutat recent la cluj si am fost sfatuita sa caut acest loc sfant. dar sunt mai in varsta si nu stiu sa ma descurc sa ajung la marele duhovnic…ana-maria

      • anomismi44 says:

        Va voi raspunde pe email. Doamne ajuta!

  2. Delia says:

    Raiul pe pamant!

Leave a Reply

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 60 other followers

